FANDOM

Saha- Arlong (jap. ノコギリのアーロン Nokogiri no Āron) on sahahai merenmies, Arlong piraattien kapteeni, entinen Aurinkopiraatien jäsen ja madame Shyarlyn vanhempi velipuoli. Hän oli pää antagonisti Arlong Park osan aikana, ja omisti suurimman kiinniottopalkkion East Bluella, ennen kuin Monkey D. Luffy kukisti hänet.

UlkonäköMuokkaa

Arlong on suuri, lihaksikas, ja vaaleansininen sahahai-merenmies, jonka selkeimmin erottuva piirre on hänen sahan-muotoinen nenä. Hänellä on pitkät, mustat hiukset jotka ulottuvat hänen harteilleen,joiden päällä hän pitää karvalakkia. Hänellä on evä hänen niskassaan, jota ympäröi hänen hiuksensa, ja kidukset sijaitsevat molemmin puolin hänen kaulaansa. Hänen Aurinkopiraattien tatuointi on vasemmalla puolella rinnassa, kun taas hänen oma pääkallomenkinsä on hänen vasemman käden alaosassa.

Arlongin vaatetusta koostuu muodikaista, kevyistä vaatteista, viitaten hänen rikaaseen asemansa. Hän pukeutuu lyhythihaiseen, avoimeen keltaiseen paitaan, jota koristaa monet musta salaman kaltaiset osia, Bermuda shortseihin, jotka ovat ruskeat mangassa ja vihreät animessa, violettiin vyöhön ja yksinkertaisiin sandaaleihin. Hän myös pitää paljon jalokiviä: hänellä on kultainen rannekoru vasemmassa ranteessa ja kaksi kultaista ranneketta nilkoissa, joista roikkuu oljen kaltaiset koristeet. Hänen sormissaan on sormuksia, joita koristaa värikäät helmet. Oda kertoi vastauksessaan fanille, eivät ne ole sormuksia, mutta pikeminkin lävistyksiä, jotka menevät suoraan läpi Arlongin sormien, koska hänen käsissään on suomuja, eivätkä kykene pitämään renkaita.

Ollessaan Aurinkopiraattien jäsenenä, Arlong piti hihatonta paitaa, knalli hattua ja löysiä housuja, jotka ulottuivat hänen polviensa alapuolelle. Hän jo piti olki koristeita nilkkoissaan ja sandaaleja, ja myös piti paria suuria pyöreitä korvakoruja.

Persoona ja suhteet

Arlong kuuluu merenmies-lajiin, jotka ovat todella paljon voimakkaampia kuin ihmiset. Hän on julma ihmisiä kohtaan ja tappaakin heitä. Arlong ei nimittäin välitä vaikka riistäisi joltakulta ihmiseltä koko omaisuuden.

Arlong on huomattavasti kiltimpi miehistölleen kuin ihmisille. Kun Zoro voitti suurimman osan hänen miehistöstään, näkyi että Arlong todella välittää miehistään. Lisäksi hänellä tuli suuri kostonhimo, kun hän näki tovereittensa Mustin (Hatchan) ja Kuro-Obin (Kurobi) hävinneen taistelussa. Samalla tavoin hän reagoi myös kun kuuli Usoppin voittaneen Pusun (Chuu). Tämä tekee Arlongista hieman kuin Luffyn, joka haluaa suojella tovereitaan ja piirre erottaa Arlongin useimmista muista vihollisista One Piecessä. Arlong ei pelkää juuri mitään ja hänelle on muodostunut sellainen kuva itsestään ja miehistöstään, että he ovat voittamattomia. Hänellä on myös silmää lahjakkaille ja käyttikin Namia hyväkseen karttojen piirtäjänä huomattuaan hänen kykynsä hänen ollessaan vielä pieni. Karttoja hän käytti suunnitellakseen East Bluen valtausta. Historia

Arlong oli pelätty ja armoton merirosvo joka tunnettiin vaarallisimpana murhaajana East Bluessa. Sahahai merenmies Arlong oli aikoinaan yksi Merenmiespiraateista, jonka kapteeni oli Jimbei. Mutta kun Jimbei liittyi kaapparilordien joukkoihin (Shichibukai), Arlong otti osan miehistöstä ja perusti oman joukon nimeltä "Arlong merirosvot" ja lähti Grand Linesta etsimään helpompia kohteita.

Arlong asettui yhdelle suurimmista East Bluen saarista, jossa oli eniten pikkukyliä ja otti kyseisen saaren haltuunsa. Hän purki oman kaljuuna-laivansa ja rakensi sen osista hänen pääapureittensa kanssa Arlong-puiston.

Tultuaan miehistönsä kanssa saarelle ajatellen sen olevan tuleva Arlong Park, he kohtasivat ensimmäisenä kohtasivat kylän nimeltä Cocoyashi Village, joka on Namin kotikylä. Saavuttuaan paikalle hän vaati jokaiselta asukkaalta maksun asumisestaan. Aikuinen olisi 100 000 berryä kuukaudessa ja lapsi 50 000 berryä kuukaudessa. Mikäli joku ei maksa tai hänellä ei ole varaa, hänet tapetaan. Namin adoptioäiti Bellemery omisti vain 100 000 berryä, joilla hän päätti maksaa Namin ja hänen siskonsa Nojikon, mutta uhrasi itsensä. Arlong ampui Bellemeryn tämän lasten edessä ja nappasi Namin mukaansa, kun oli huomannut tämän lahjakkuuden karttojenpiirtäjänä.

Namista tuli Arlongin merirosvojen karttojen piirtäjä ja hän sai tatuoinnin merkiksi uskollisuudestaan. Arlong myös sanoi Namille, että jos hän onnistuu kokoamaan 100 000 000 berryä, hän voi ostaa sillä kylän Arlongilta, jolloin Namin kotikylä Coco Village ja sen asukkaat jäisivät rauhaan.

Lopulta kun Nami oli saanut lähes kaikki rahat kokoon ryöstettyään Olkihattupiraateilta heidän rahansa lähetti Arlong korruptoituneen Merivoimien jäsenen takavarikoimaan Namin keräämät rahat jotka hän oli ryöstänyt.

Luffy (joka oli jo ottanut Namin yhdeksi Olkihattupiraattejen jäseneksi) näki Namin brutaalisti iskevän tikarilla käsivarressaan olevaa Arlong merirosvojen tatuointia. Ensin Nami käski Luffyn häipyä mutta lopulta Nami halusikin Olkihattujen auttavan häntä. Luffy antoi olkihattunsa Namille ja yhdessä Zoron, Usoppin ja Sanjin kanssa lähti uhmaamaan Arlongia. Hänen ja Arlongin välinen taistelu oli pitkä.

Taistelun lopuksi kun Arlong ja Luffy olivat kiivenneet Arlongin palatsin yläkerroksiin, Luffy rikkoi Arlongin valttikortin Kiribachin (sahalaitainen miekka), tuhosi Namin huoneen ,jossa hän oli joutunut piirtämään karttojaan ja käyttäen täydellä voimalla Gomu Gomu no Axe -hyökkäystään (hän venyttää jalkansa korkealle ilmaan ja pamauttaa sen täysillä alas) Luffy pamautti Arlongin hänen palatsinsa pohjakerrokseen tuhoten samalla koko rakennuksen.

Monet uskovat että Arlong palaa Merenmiesten saari -arc:ssa mutta tätä arc:ia vasta odotellaan.

Kyvyt ja voimatMuokkaa

Arlong on yksi merenmiehistä, massiivisista humanoideista, jotka ovat pidempiä ja vahvempia kuin kuka tahansa normaali ihminen. Arlong on kuitenkin valtava jopa merenmiesten keskuudessa. Hänen voimansa väitetään olevan suuremmat kuin Don Krieg, vahvin (sotilas) voimas East Bluella, vain Kriegin sotilaallinen mahti ja massiivinen armada pakottaa merivoimien pitävän häntä suurempana uhkana.

Kuten muut merenmiehet, hän on fyysisesti kymmenen kertaa voimakkaampi kuin ihmiset, ja vielä kaksikertaa vahvempi veden alla. Hän kuitenkin näyttää omaavan hämmästyttävän määrän fyysistä voimaa jopa meremiesten mittapuilla: hän on näytänyt kekenevänsä nostamaan talon paljain käsin ja hänen voimakaat hai-leukansa pystyvät taivuttamaan metallia, murskaamaan kiveä, ja repimään ihmisen lihaa ilman vaivoja. Arlongin vahvuus oli näytetty kun hän pystyi kestämään useimmat Luffy hyökkäykset. Vaikka Luffy hyökätessään pakotti Arlong seinäävasten, hän oli enimmäkseen vahingoittumatton jokaisen yrityksen jälkeen.

Hän on myös kykenevä kestämään paljon kipua: hänen taistellessa Luffy vastaan, hän repi irti monta sarjaa hänen nopeasti uudelleen kasvaia hampaita, ja hän suoristi rikkinäisen nenänsä valittamatta. Arlong myös kykenee menemään beserk tilan raivostuessaan. Kun näin tapahtuu, hänen silmänsä muuttuvat samanlaisiksi kuin raivostuneiden merihirviöiden. Tässä tilassa hänen voimansa ja nopeutensa kasvavat, tehden hänet paljon vaarallisemmaksi kuin aiemmin.

Arlongia ei myöskän vaivautunut se että Luffylla oli Pirunmarja voimat ja käytti hänen heikkouttaan hyväkseen heittäen Luffyn mereen. Merivoimien keskittyessä Grand Lineniin, ei olisi ollut mitään estämässä Arlongia ja hänen miehiään valtaamasta East Blueta, jos Olkihattupiraatit eivät olisi puuttuneet asiaan.

AseetMuokkaa

HammasrautaMuokkaa

Arlongin ja Luffyn taistelun viimeisessä vaiheissa Arlong käytti jättiläismäistä sahan kaltaista miekka, Hammasrautaa, suurella taidolla, kyeten jopai leikkaamaan rakennuksen kahtia. Hänellä on ollut Hammasrauta aseena hänen nuoretensa päiväivistä asti, koska hän oli nähty heiluttavan sitä hänen ollesa Aurinkopiraattien jäsen.

HyökkäyksetMuokkaa

  • Hai-tikka: Arlong ampuu itsensä vastustajan päin kuin torpedo, käyttäen nenäänsä teränä.
  • Purulelut: Arlong irrotta hampaansa ja laittaa ne molempiin säsiinsä, käyttäen niitä kuin ketunrautoja, samalla kasvattaen uudet hampaat tilalle.
  • Hammaspyörä: Arlong avaa suunsa ja alkaa pyöriä kohti vastustajan ja puree tätä.

Ympäri Wikian verkkoa
Hae mainospaikkaa

Satunnainen wiki