FANDOM

Brook (ブルック) on Olkihattupiraattien yhdeksäs jäsen.

Brook on merirosvo joka on herrasmiesluuranko ja Olkihattupiraattien yhdeksäs jäsen, hän on Luffyn kauan kaipaama muusikko. Olkihatut tapaavat hänet Grand Linella Florian kolmiossa. Hän rakastaa tyhmien luurankovitsejen ja melodramaattisien tarinoiden kertomisesta. Herrasmies käytöksestään huolimatta Brook on perverssi ja pyytää mm. Namia ja Nico Robinia näyttämään alusvaatteensa. Brook muusikkona osaa soittaa erityisesti viulua. Odan mukaan Brookin eläinhahmo on hevonen ja värit ovat musta ja valkoinen. Brook tuoksuu teeltä.

Brookin pääase on hänen kävelykeppinsä, joka on samalla shikomozue mallinen miekka. Hänen kevyen ruumiinsa ansiosta Brook voi juosta veden päällä, liikkua todella nopeasti, hypätä korkealle ja käyttää helposti iaido hyökkäyksiä, joita vastustaja ei ehdi havaita. Brookin nykyinen päätavoite on päästä tapaamaan Grand Linen puoleisen Päinvastoin-vuoren juurella uiskentelevaa Laboon-valasta. 50 vuotta sitten hän ja merirosvotoverit tekivät lupauksen, että he palaisivat takaisin kierrettyään maailman. Laboon piti Brookin afrosta yhtä paljon kuin hänen viulun soitostaan. Siksi Brook suojelee afroansa niin hyvin kuin pystyy, sillä ilman afroa Laboon tuskin tunnistaisi Brookia. Luuranko-olemuksensa vuoksi hänelle ei kasvaisi enää hiukset takaisin.

Kauan sitten Brook söi pirunmarjan nimeltä tuonituonimarja. Ennen kuolemaansa hänellä ei ollut mitään voimia, mutta silti hän tuli heikoksi merelle. Miehistön kuollessa Florian kolmiossa Brook oli ainoa miehistön jäsen, joka jäi henkiin pirunmarjavoimansa ansiosta. Kuolemisen sijaan hänen sielunsa irtautui ruumiistaan ja hän pystyi heräämään henkiin uudelleen, mikäli hän löytäisi ruumiinsa. Pahan sumun vuoksi etsiminen kesti kuitenkin vuoden, ja ajan myötä ruumiista jäi vain luuranko jäljelle. Koska hänen hiuksissaan on vahvat juuret, afro jäi vielä.

Viisi vuotta ennen Olkihattujen tapaamista, hän löysi tiensä Thriller Barkiin, jossa hänen varjonsa varasti kaapparilordi Gekko Moria. Varjoa käytettiin samurai Ryuman henkiin herättämiseen. Koska Brookin varjo on varastettu, hän ei voi enää poistua Florian kolmiosta, koska auringonvalo tuhoaisi hänet. Ajan mittaan Brook oppi, että heittämällä zombejen suuhun suolaa, varjo joka on istutettu zombiin pääsee pakoon. Tämä siitä syystä, että suola on osa merta, ja Gekko Morian pirunmarjavoimat eivät toimi meren vaikutuksesta. Brook käytti tietoa hyväkseen ja tappoi useita zombeja, kunnes hän kohtasi oman varjonsa saaneen Ryuman ja Brook hävisi. Ryuma ei kuitenkaan tappanut Brookia, sillä olisi kuollut itsekin, joten hän päästi Brookin pakenemaan.

Kun Brook tapasi Olkihatut, Luffy kysyi haluaisiko hän liittyä Olkihattuihin. Brook vastasi myönteisesti, mutta hän ei voinut lähteä Olkihattujen mukaan Florian kolmion ulkopuolelle, jollei hän saisi varjoaan takaisin. Olkihatut lupasivat auttaa, ja he saapuivat Thriller Barkiin, maailman suurimpaan laivaan joka näytti aluksi saarelta. Brook itse lähti metsästämään varjoaan, mutta hävisi taas Ryumalle, koska hän suojeli afroaan eikä voinut taistella täysillä Ryumaa vastaan. Zoro ja Franky lopulta saapuivat ja Zorosta tuli seuraava Ryuman vastustaja. Taistelu päättyi Zoron voittoon.

Ympäri Wikian verkkoa
Hae mainospaikkaa

Satunnainen wiki