FANDOM

Gumi Gumi Marja on Paramecia tyypin Pirunmarja, joka muuttaa syöjän ruumiin kumiseksi tehden hänestä Kumi Ihmisen. Marja kuului alunperin Shanksille, hänen ryöstettyään sen vihollis laivasta, mutta Luffy söi sen vahingossa jälkiruuakseen tietämättä ollenkaan mikä se oli.

Ulkonäkö Muokkaa

Marja on violetti, pallon muotoinen, täynnä spiraaleja, jotka kulkevat kiharan "S" kuvion lailla. Sen ulkomuoto suuresti muistuttaa Yubari King-melonia.

Vahvuudet ja Heikkoudet Muokkaa

Marjan suurin vahvuus, kuten Luffy näyttää, on se, että henkilön ruumis voi venyä, kuten kumi, vaikka kyvyn käyttäjä itse on voimatton (esimerkiksi silloin, kun Nojiko veti Luffyn pään pois veden alta Arlong Parkissa) ja tekee käyttäjästä lähes kokonaan immuunin tylpiltä hyökkäyksiltä, kuten myrkeiltä, luodeilta ja jopa tykinkuulilta sekä voidaan edelleen vahvistaa soveltamalla Asevärin Auraa, ja kiitos Luffy oman luovuuden sekä sisään ja ulos suuntautuvan taistelutaidot, marja on johdonmukaisesti osoittautunut kaikkein monipuolisimmaksi ja arvaamatomimmaksi Paramecia-luokasa. Käyttäjän kumimainen ruumis mahdollistaa myös hänelle jyvyn selvitä hengissä korkeista pudotuksista, jotka tappaisivat normaalin ihmisen. Käyttäjän kyky venyä ja vääntyä kuten kumi äärimmäisen pitkälle paitsi tekee hänestä immuunin vammoille, joita tulisi tällaisesta, mutta se myös antaa heille kyvyn liikkua tavalla joka voi antaa heille suuren edun taistelussa tai muuten. Venyminen mahdollistaa myös käyttäjän tuntuvasti lisätä hänen hyökkäyksensä etäisyyttä, muuttaen tehokaaan lähietäisyys hyökkäyksen tuhoisaksi keskitason tai pitkän kantaman hyökkäykseksi. Venytetty raajaa voidaan myös käyttää tallentamaan potentiaalista energiaa kuin venytetty jousi, lisäämällä nopeutta venyttämällä kätensä takaisin lisäten samalla iskun tehoa. Auran kanssa, majjan voima on kasvaa entisestään. Johtuen kumin luonnollisesta eristys ominaisuuksista, käyttäjä on myös immuuni sähkö-iskuille ja pystyy myös koskemaan sähkö Logia marjan syöjää ilman Auraa.

Luffy ruumis on samanlainen kuin kuminauha, vaatien häntä käyttämään ylimääräistä liikettä "tehdessään" hyökkäyksen. Aika hypyn jälkeen kuitenkin ylimääräinen liike on tarpeetton, ja Luffy pystyy venymään helposti.

Harjoittelemalla kykyjään, Luffy on löytänyt odottamattomia tapoja lisätä hänen taistelu kykyjään, kuten kyky käyttää jalkojaan pumppuina ja kiihdyttää verenkiertoaan tullakseen nopeammaksi ja vahvemmaksi, kustanuksena hän kuluttaa kehonsa energian nopeammin loppuun. Luffy voi jopa kasvattaa luunsa valtaviksi lisätäkseen ruumiinosiensa kokoa ja merkittävästi hänen hyökkäystensä tehoa, jonka hinta on että hänen ruumiinsa kutistuu pieneksi lyhyeksi aikaa (vaikka aika hypyn jälkeen Luffy on näennäisesti pystynyt voittamaan tämän heikkouden, koska kun hän käytti Gumi Gumi Norsu Pyssyä Krakkeniin hän ei kutistunut pieneksi jälkeenpäin).

Marja mahdollistaa kaikkien syöjän kehon osien käyttäytyä kuten kumi, mukaan lukien elinten. Siksipä Luffylla on suurempi ruokahalu kuin keskimääräisellä ihmisellä, syöden enemmän kuin kukaan muu hänen miehistön ja aina sulattamalla se ennen kuin kukaan muu on taas nälkäinen.

Huolimatta kaikista suurista eduista Luffy saa käyttämällä marjaansa, hän voi kuitenkin edelleen loukkaantua viilto tai puukotus hyökkäyksistä, sekä ei-fyysisiä hyökkäyksistä, kuten tulesta tai jäästä. Yksi merkittävä riski Luffy kyvyissä on, että hän on alttiina hyökkäyksille niinä hetkinä, kun hänen raajansa on venytetty pitkälle, kuten Buggy ja Kuro osoittivat sarjan varhaisessa vaiheessa. Luffy on kuitenkin mukautanut hänen taistelutyyliään minimoimaan tätä riskiä kuten kun Buggy yritti hyödyntää tätä heikkotta.

Luffy on myös osoittanut rajallinen kyky liikkua ilmassa, muuten kuin tarttumalla kiinni jostain venytetyllä raajallaan ja venymällä pois kohtalokkaiden iskujen tieltä.

Nuoruudessaan Luffylla oli ongelmia hallita omia kykyjään. Vaikka hänellä oli ajatus siitä, miten ne toimivat, Luffy oli ongelmia tähtääminsen ja ajoituksen kanssa. Hän kuitenkin onnistui torjumaan nämä heikkoudet jatkuvan viidakkossa tehdyn harjoittelun myätä kun hän lähti tullakseen merirosvoksi.

Annettu Luffyn elastiset ominaisuudet hän on näytetty kestävän suurta painetta, kuten on esitetty Neireidi Saarella, kun hän taisteli Hodyä vastaan. Vaikka hän oli heikentynyt hänen ympäröivän meriveden takia, hän ei tuntenut mitään vaikutusta suuresta merebalaisesta paineesta.

Luffy, tietenkin, myös kärsii samoista heikkouksista: vedestä, Merenmkies Karatesta ja Merikivestä kuin muut Pirunmarja syöjät. Kuitenkin hän näyttää unohtavan heikkoutensa vetteen, kun hän aina haluaa kokeilla jonkinlaista mereen kuuluvaa urheilua ja sukeltaa mereen, kun hän näkee jonkun hukkuvan (vain päätyä hukkumaan itse). Vaikka kosketus veden ja Merikiven kanssa tekee Luffyn voimattomaksi, vieden hänen energiansa ja mitätöiden kumi kykyvyn olla immuuni luodeille, hänen ruumiinsa säilyy kumimaisena, jota kolmas osapuoli voi venyttää.

Gumi Gumi Marjan käyttäjä on myös altis Asevärin Auralle. Samallalailla kuin vesi, Aura vain mitätöi Luffyn kyvyn olla immuuni tylpille hyökkäyksille, viemättä häneltä kykyä venyä.

Lista Luffyn hyökkäyksistäMuokkaa

Luffy on kehittänyt itselleen erittäin monta hyökkäystä ja jotkut hän keksii taisteluiden aikana. Hyökkäysten nimet ovat ensin japaniksi, sitten suomeksi ja ensiesiintymisjärjestyksessä.

  • Gomu Gomu no Pistol/Gumigumipyssy/luoti: Luffy venyttää kätensä ja lyö nyrkillään vastustajaa, oli tämä kuinka kaukana tahansa. Ensi kerran nähtiin kun Luffy löi Shanksin käden syönyttä merihirviötä, Rannikon valtiasta.
  • Gomu Gomu no Rocket/Gumigumiraketti: Ei varsinaisesti hyökkäys. Tarraamalla johonkin kohteeseen, Luffy vetää itsensä kohdetta kohti ja singauttaa tarvittaessa pidemmälle. Nähtiin ensimmäisen kerran kun Luffy singautti itsensä Merivoimien rakennuksen katolle.
  • Gomu Gomu no Muchi/Gumigumiruoska: Venytettyään jalkansa hän potkaisee ruoskan tavoin vihollisiaan. Hyvä hyökkäys suurta joukkoa vastaan. Ensi kerran nähtiin Luffyn kaataessa Shell Townin Merivoimien sotilaita.
  • Gomu Gomu no Tsuchi/Gumigumimoukari: Samalla kun Luffy venyttää käsiään, hän kiertää niitä toistensa ympäri tehden kierroksia. Tartuttuaan viholliseen hän "suoristaa" kätensä saaden vihollisen pyörimään, lopulta iskien vihollisen maahan. Tätä hyökkäystä Luffy käytti ensimmäisen kerran Richietä vastaan.
  • Gomu Gomu no Fuusen/Gumigumi-ilmapallo: Imettyä ilmaa sisälleen, Luffy paisuu palloksi ja kykenee kimmottamaan vastustajien hyökkäyksiä takaisin (useimmiten kanuunankuulia). Ensimmäisen kerran nähtiin kun Buggy ampui Buggy-pommin ja Luffy kimmotti sen.
  • Gomu Gomu no Kama/Gumigumisirppi: Luffy tarttuu kohteeseen vihollisen takana ja asettaa kätensä vastustajan tielle venyessään ohi. Hän käytti hyökkäystä ensimmäisen kerran Buggyä vastaan.
  • Gomu Gomu no Bazooka/Gumigumisinko: Kun Luffy on venyttänyt molemmat kätensä kauas taakseen, hän vetää ne takaisin ja singon voimalla iskee vastustajaansa. Kyseinen hyökkäys on ollut usein ratkaiseva, jos se on osunut viholliseen. Ensimmäisen kerran Luffy käytti tätä hyökkäystä singauttaakseen Buggyn pois saarelta. Myös taistelu Wapolia vastaan päättyi samalla tavalla.
  • Gomu Gomu no Gatling Gun/Gumigumigatling: Lyöden nopeasti eteensä Luffy aiheuttaa illuusioita saaden nyrkkejä näyttävän olevan useampia. Ensi kerran nähtiin kun Luffy hakkasi suuren joukon Mustan kissan merirosvoja.
  • Gomu Gomu no Yari/Gumigumikeihäs: Luffyn iskettyä jalkapohjansa yhteen, hän venyttää jalkansa vihollista kohti muodostaen keihään. Ensimmäisen kerran käytetty Kuroa vastaan taistellessa.
  • Gomu Gomu no Kane/Gumigumigongi: Venytettyään kaulansa Luffy iskee päällään vastustajaansa. Tätä hän käytti ensimmäisen kerran viimeistelläkseen Kuron. Luffy on tehnyt saman hyökkäyksen ollessaan vihollisessa kiinni, ja ollessaan irti vihollisesta.
  • Gomu Gomu no Ōgama/Gumigumiviikate: Kuin gumigumisirppi, mutta lennettyään vastustajaa kohti hän venyttää molemmat kätensä osuakseen mahdollisimman moneen viholliseen kerralla. Ensi kerran nähtiin kun Luffy hyökkäsi Don Kriegin merirosvojen kimppuun.
  • Gomu Gomu no Ono/Gumigumikirves: Kohotettuaan jalkansa korkealle, Luffy iskee jalallaan kohdetta. Ensimmäisen kerran nähty käytössä kun Luffy tuhoaa Baratie aluksen "evän".
  • Gomu Gomu no Bullet/Gumigumiluoti: Hän venyttää kätensä taakseen ja lyö nyrkillä vihollistaan. Samantyylinen kuin gumigumipyssy. Käytetty ensimmäisen kerran Don Kriegiä vastaan.
  • Gomu Gomu no Kazaguruma/Gumigumituulihyrrä: Luffy on tähän mennessä käyttänyt tätä hyökkäystä vain kerran, Arlong Parkissa. Hän iski jalkansa kiinni maahan, teki vartaloonsa kierroksia, tarttui merihirviö Möömiin ja pyörittäen merilehmää kaatoi suurimman osan merenmiehistä. Luffy sai idean saaren Cocoyashi-kylän kyläpoliisi Genzoon lakissa olevasta tuulihyrrästä.
  • Gomu Gomu no Tate/Gumigumikilpi: Venytettämällä toisen käden sormia eteensä, hän odottaa vihollisen osumaa, ja juuri ennen sitä estää hyökkäyksen osumisen laittamalla sormensa tielle. Käytetty tähän mennessä vain Arlongia vastaan.
  • Gomu Gomu no Ami/Gumigumiverkko: Luffy venyttää sormiaan muodostaen suuren verkon. Sen avulla hän nappaa vihollisen verkon sisään. Ensimmäisen kerran nähty taistelussa Arlongia vastaan.
  • Gomu Gomu no Ikebana/Gumigumi-istutus Tätä hyökkäystä on käytetty vain kerran. Kun Luffy repi Going Merryn maston, hän iski sen Laboonin päähän aloitushyökkäyksenä. Hyökkäyksessä on viitteitä japanilaiseen kukkien istutukseen.
  • Gomu Gomu no Tonkachi/Gumigumivasara: Mr. 3 teki vahavahavoimillaan Luffyn jalkoihin kahleen joka lukitsi ne yhteen. Luffy tarttui Brogyn käden lävistäneeseen miekkaan (animessa kypärän sarveen) ja kierrettyään useasti sen ympäri, hän voimalla iski Mr. 3:n tekemän kynttilänjalan rikki hyödyntäen kahletta. Myöhemmin Luffy käytti toista kahletta uudestaan rikkoakseen Mr. 3:n tekemän vahaseinän.
  • Gomu Gomu no Stamp/Gumigumileimasin: Luffy venyttää jalkaansa ja leimaa jalkapohjallaan vastustajaansa, useimmiten jättäen sandaalin jäljet. Ensimmäisen kerran käytetty Mr. 3:a vastaan.
  • Gomu Gomu no Bowgun/Gumigumivarsijousi/: Tarrattuaan viholliseen, Luffy kiertää itseensä kierroksia ja tarttuu kiertymättömillä jaloillaan vastustajaansa, lopulta päästäen kierrokset "suoristumaan" ja saaden vastustajan lentämään vauhdissa ilmaan. Käytetty ensimmäisen kerran Wapolia vastaan.
  • Gomu Gomu no Dame Da/Gumigumieikäy: Luffy käytti tätä Usoppia vastaan, kun aavikolla Usopp oli janoinen ja aikoi juoda Yuban vanhuksen luovuttamaa vettä. Venyttäen käsiään hän vei veden pois Usoppin käsien ulottuvilta.
  • Gomu Gomu no Baku Baku/Gumigumimumsmums: Venytettyään suunsa valtaviin mittoihin hän nielee vastustajansa. Hyökkäyksen nimi viittaa Wapolin syömään mumsmumsmarjaan ja tapaan hyökätä syömällä vastustajansa. Luffy käytti tätä hyökkäystä ensimmäisen kerran syödäkseen Sir Crocodilen.
  • Gomu Gomu no Marunoko/Gumigumipyörösaha: Luffy venyttää kätensä ja tarttuu viholliseen, pyörittäen muuta vartaloaan ympäri sirkkelin tavoin ja iskien vihollista pyörivällä kehollaan. Ensimmäisen kerran käytetty Sir Crocodilea vastaan.
  • Mizu Mizu no Pistol/Vesivesipyssy: Juotuaan tynnyrillisen vettä, Luffyn maha täyttyi vedellä. Hän kykeni pumppaamaan vettä kurkustaan ja sylkemään vastustajaansa. Tähän mennessä ainoan kerran esiintynyt taistelussa Sir Crocodilea vastaan.
  • Gomu Gomu no Storm/Gumigumimyrsky: Hyökkäys, joka muistuttaa gumigumigatlingia, mutta nyrkiniskuissa on huomattavasti enemmän voimaa. Tätä hyökkäystä käytettiin Sir Crocodilen kukistamiseen. Luffy hakkasi voimalla Sir Crocodilea raunioiden kattoon kunnes lopulta paksu maaperä petti ja Crocodile lensi maan läpi Alabastan taivaalle.
  • Gomu Gomu no Hanabi/Gumigumi-ilotulitus: Luffy pyörii ilmassa ja vauhdista venyttää raajojaan eri suuntiin ilotulituksien tavoin. Käytetty ensimmäisen kerran Skypiean valkobaretteja vastaan.
  • Gomu Gomu no Bohhh.../Gumigumityhjäpää: Esiintynyt ainoastaan taistelussa Eneriä vastaan. Luffy rentoutti itsensä ja ruumiista tuli kevyt. Vaiston varaisesti tässä olotilassa Luffy väisteli Enerin hyökkäyksiä ja Ener ei voinut ennakoida Luffyn liikkeitä. Ainoa ongelma oli, että Luffy ei voinut itse hyökätä tyhjäpäätilassaan.
  • Gomu Gomu no Tako/Gumigumimustekala: Luffy rentouttaa ruumiinsa ja raajoista tulee lonkeromaisia. Animessa Luffy imi päänsä sisään paljon ilmaa ja puhallettuaan raajoista tuli lonkeromaisia.
  • Gomu Gomu no Tako Hanabi/Gumigumimustekalailotulitus: Mustekalatilassa hän hakkasi käsillään ja jaloillaan lentävän arkin Maximin seinää. Koska hän ei tiennyt mihin hyökkäykset osuvat, Ener ei voinut ennakoida Luffyn liikkeitä. Muita vihollisia vastaan Luffy ei ole käyttänyt tätä hyökkäystä.
  • Gomu Gomu no Rifle/Gumigumikivääri: Luffy venyttää kätensä taakseen kuin gumigumipyssyssä, mutta tekee kierroksia käteensä ja iskee vastustajaa. Suoristaessaan kättään vastustaja pyörii käden mukana ja sinkoutuu. Ensi kerran käytetty Eneriä vastaan.
  • Gomu Gomu no Hanabi: Ougon Botan/Gumigumi-ilotulitus: Kultatähtisade: Ener oli sulattanut Luffyn käteen kiinni suuren kultapallon. Pallon avulla Luffy hajotti Enerin Raigou/ukonvasara nimisen ukkospilvihyökkäyksen osiin.
  • Gomu Gomu no Ougon Rifle/Gumigumikultakivääri: Kuin gumigumikivääri, mutta tällä kertaa Luffyn kädessä oli kultainen pallo, joka teki hyökkäyksestä voimakkaamman.
  • Mikata Robo Punch/Robottikaverinyrkki: Merivoimien sotilaalla tehty nyrkinisku.
  • Mikata Robo Kick/Robottikaveripotku: Merivoimien sotilaalla tehty potku.

Gear Second hyökkäykset:Muokkaa

  • Gomu Gomu Jet Pistol: Luffyn voimakkaampi ja nopeampi version Gomu Gomu no Pistolusta, se on niin nopea, että se liikkuu myös luodin lailla.
  • Gomu Gomu no Jet Bazooka: Kuten gomu gomu no bazooka ,mutta paljon voimakkaampi. Ensi kerran käytetty Bluenoa vastaan.
  • Gomu Gomu no Jet Stamp: Nopeampi ja vahvempi versio Gomu Gomu no Stampista.
  • Gomu Gomu no Jet Gatling: Nopeampi ja vahvempi versio Gomu Gomu no Gatling Gunista.

Gear Third hyökkäykset:Muokkaa

  • Gomu Gomu no Giganto Pistol:
  • Gomu gomu no Giganto Roket: Kuin gomu gomu roket, mutta tässä iskussa hänen mahansa on kymmenkertainen ja tuhoaa enemmän kuin tavallisesti.
  • Hyökkäysessä Lu

OlomuodotMuokkaa

Mizu Luffy (vesi Luffy) Taistelussa Sir Crocodilea, Baroque Worksin johtajaa vastaa Luffy joi tynnyrillisen vettä ja täyttyi vedellä. Luffy pystyi ruiskuttamaan suustaan vettä joka oli Crocodilen salainen heikkous.

Afro Luffy Tämä ei varsinaisesti ole mikään olomuoto vaan Luffy tatuoinnin ja afron kanssa. Usopp kuitenkin sai Luffyn uskomaan, että afron kanssa hän on voittamaton, mikä antoi hänelle lisävoimia.

Käsikiinnikkeet Viholliset ovat saaneet Luffyn käsiin kiinni yhtä sun toista. Baroque Worksin Mr.3 sai hänen käteensä vahalukon ja myöhemmin Ener sulaa kultaa joka jähmettyi Luffyn käteen palloksi. Molempia käsikiinnikkeitä hän käytti taisteluissa hyväksi jotka tekivät hänen yhden käden hyökkäyksistä todella voimakkaita.

Nightmare Luffy Tultuaan kaapparilordi Gecko Morian omistamalle Thriller Bark-nimiselle laivalle(,joka on saaren kokoinen) Moria ryöstää Luffylta tämän varjon pirunmarjavoimillaan. Tämän takia Luffy kuolisi jos hän joutuisi auringonvaloon. Morian karattua Luffylta hän löytää ryhmän muita merirosvoja, jotka kutsuvat itseään Metsäpiraateiksi. He paljastavat Morian voimien heikkouden: kun henkilöltä on viety varjo eikä hän ole kuollut, hänen kehoonsa voidaan asettaa niin monta muuta varjoa kuin ko. henkilön tahdonvoima kestää. Luffy huomasi tämän ensimmäisen kerran mangan luvussa 476, kun hänen kehoonsa asetettiin eräs merivoimien miekkamestarin varjo, minkä jälkeen hän kirjaimellisesti siivutti viereisen puun (ja hämmästyi itsekin). Metsäpiraatit itse ovat pystyneet kestämään kahta tai kolmea varjoa ja heidän arvioidensa mukaan Luffyyn mahtuisi 20-30 varjoa. Luffyn tahdonvoima on kuitenkin niin rajaton, että hänen kehoonsa mahtui 100 varjoa. Luffyn ruumis paisui 4-6 kertaa isommaksi, hänen ylävartalonsa muuttui monta kertaa lihaksikkaammaksi, hänen ihonsa tuli siniseksi, hänen tukkansa kasvoi hieman (säilyttäen silti saman muodon) ja hänen silmänympäryksensä muuttuivat mustiksi. Luffy nähtiin tässä muodossa kaikessa komeudessaan mangan luvussa 478. Tässä muodossa Luffy on moninkertaisesti aikaista vahvempi, jopa vahvempi kuin Gear-muodoissaan, mikä nähtiin hänen pysäyttäessään hirviözombi Ozin Gomu Gomu no Spiral Rifflen (joka on muunnos eräästä Luffyn vahvimmista yhden käden iskuista) vain nostamalla toisen kätensä tätä vastaan. Tällä muodolla on kuitenkin heikkoutensa: keho, jossa on vielä sielu tallella, ei pysty kestämään muita varjoja pitkään; Luffy pystyi käyttämään tätä muotoa vain 10 minuuttia.

VaihteetMuokkaa

Molemmissa vaihteissa Luffy saa tavalliseen olomuotoonsa verrattuna paljon voimia.

Gear SecondMuokkaa

Gear Second paljastui Luffylle vahingossa seitsemännen One Piece -elokuvan mukaan. Kun taas mangassa ja animessa Luffy käytti sitä ensimmäisen kerran Enies Lobbyssä taistellessaan Bluenoa vastaan. Tähän vaihteeseen päästäkseen Luffy pumppaa verta jaloillaan saaden sen kiertämään kehonsa sisällä. Tämä tuottaa Luffylle enemmän happea ja ravinteita, jotka tekevät hänestä nopeamman ja voimakkaamman. Koska Luffyn elimet ovat kumia, veri voi kiertää Luffyssä rasittamatta mitään tärkeää elintä. Jos elimet eivät olisi kumia, ne saattaisivat räjähtää rasituksesta. Tämä vaihde antaa Luffylle voiman käyttää vanhoja iskujaan voimakkaampina ja nopeampina joten jopa CP9:n jäsenillä on vaikeuksia ehtiä väistää niitä. Koska Luffyn aineenvaihdunta on todella nopeaa tässä muodossa, hänen hikensä höyrystyy ja iho on kiiltävä ja pinkki.

Joka tapauksessa tämä muoto ei ole täysin haittapuoleton. Luffy voi käyttää tätä vaihdetta vain tietyn aikaa, sillä Luffyn nopeuden lisäksi myös ravinteiden kulu lisääntyy ja lopulta kun ravintoaineet alkavat loppua, Luffyn verenkierto alkaa hidastua normaaliksi. Bluenon voitettuaan Luffy syö lihaa jolloin hän saa palautettua ravintoaineet uutta koitosta varten.

Tämä vaihde myös vahingoittaa Luffyn kehoa pitkän käytön jälkeen. Rob Lucci kertoi, että Luffyn tavallista nopeampi energiankulutus lyhentää Luffyn ikää. Gear Second rasittaa Luffyn verenkiertoa niin, että pitkään käytettynä hänen sydämensä voi räjähtää. Vaikka Luffy kuluttaa näinkin vakavasti itseään taisteluissa, Luffy kertoo tekevänsä kaikkensa suojellakseen tovereitaan. Luffy tosin sanoo myös ettei hänen kehonsa vielä ole tarpeeksi vahva kestääkseen rasitusta kovin pitkään, mutta tämä voi viitata siihen, että Luffyn tullessa voimakkaammaksi tämä haitta katoaa.

Gear ThirdMuokkaa

Päästäkseen Gear Third -vaihteeseen Luffy puree peukaloonsa reiän ja puhaltaa siihen todella voimakkaasti. Tämä saa Luffyn käden kasvamaan ja Luffy voi liikutella ilmaa luidensa välillä kasvattaen ruumiinosiaan. Tätä vaihdetta Luffy kutsuu "luupalloksi", sillä hänen luunsa kasvavat kuin ilmapallo. Tässä vaihteessa Luffy saa kehonsa osia jättiläiskokoihin.

Jo ennestään voimakkaaseen kehoon verrattuna tämä vaihde antaa enemmän voimaa ja aluetta jolla hyökätä. Ainoa ero on, että Luffyn hyökkäykset ovat nyt hitaampia. Gear Third vaikuttaa hieman Luffyn vanhalta muodolta, jossa hän on pallo, mutta tosiasiassa nämä kaksi ovat erilaisia. "Gomu Gomu no Fuusen" (kumikumipallo) -muodossa Luffy vahvistaa ihoaan, mutta Gear Third:ssa hän vahvistaa luitaan. Koska luista on tullut suurempia ja voimakkaampia, Luffyn hyökkäykset ovat huomattavasti voimakkaammat kuin tavallisessa, ja jopa Gear Second -muodoissaan. Suurentaakseen jotain ruumiinosaansa Luffy ensin liikuttaa ilmaa keskikehoonsa ja sen jälkeen liikuttaa ilmaa sinne minne haluaa.

Tämä vaihde ilmeni taistelussa Luccia vastaan Enies Lobbyssä, mutta Luffy käytti Gear 3:a aikaisemmin rikkoakseen voimakkaan oven. Vasta Luccin taistelussa kuitenkin näytettiin mitä Gear 3:ssa tapahtuu. Ovea rikkoessa kuitenkin paljastui, että Gear Thirdin jälkeen Luffystä tulee pikku-Luffy. Tämä on Gear Third -vaihteen sivuvaikutus. Pienessä muodossaan Luffy on heikko, eikä voi edes venyttää ruumiinosiaan. Hänen täytyy odottaa pari minuuttia, jotta hänen ruumiinsa palaisi takaisin normaaliin kokoonsa. Ainoa hyöty pienestä muodosta on se, että Luffy voi piiloutua paikkoihin jonne hän ei mahtuisi normaalissa koossaan. Tämä sivuvaikutus kuitenkin häviää aikahypyn jälkeen, jolloin Luffyllä on käytössään Haki. Käyttäessään Hakia, Luffyn iho tummuu ja voimat moninkertaistuvat niin suureksi, että Luffy kukistaa merenhirviöiden kuninkaan Krakenin yhdellä lyönnillä, Elephant Gunilla.

Ympäri Wikian verkkoa
Hae mainospaikkaa

Satunnainen wiki