FANDOM

Kaapparilordit(Shichibukai) ovat seitsemän voimakasta merirosvoa, jotka tekivät sopimuksen Maailmanhallituksen ja Merivoimien kanssa, että nämä poistaisivat heidän kiinniottopalkkionsa sillä ehdolla, että he liittyisivät heihin. Heidän tehtävänsä on hyökätä muiden merirosvojen kimppuun ja maksaa Maailmanhallitukselle kymmenesosa ryöstösaaliistaan.

Nykyiset jäsenetMuokkaa

Juraquille MihawkMuokkaa

  • Teema: Haukka
  • Entinen kiinniottopalkkio: Tuntematon
  • Seiyu: Takeshi Aono;Hirohiko Kakegawa (Episode 461+)
  • 4kids: Andrew Paull
  • Funi: John Gremillion

Haukansilmä-Mihawk tunnetaan maailman parhaimpana miekkamiehenä. Hän on tehnyt sarjassa tähän mennessä kolme ilmestymistä. Ensimmäisen kerran hänestä kuultiin kun Roronoa Zoro kertoi, että Mihawkin voittaminen on hänen korkein tavoitteensa. Hän oli myös ensimmäinen kaapparilordeista, joka paljastui. Mihawkin voimat riittivät helposti kaatamaan jopa East Bluen Don Kriegin 50 laivan merirosvoarmadan. Sen lisäksi, että hän on maailman paras miekkamestari, hänellä on myös maailman paras miekka. Miekka tunnetaan nimellä Mustamiekka. Ennen kuin Shanks Punatukka menetti vasemman kätensä, oli hänestä vastusta Mihawkille. (Ei varmaa tietoa viimeisin lause, Shanksin ja Mihawkin voimista ei ole paljastettu juuri yhtään niin ei voi sanoa varmaksi.)

Ensimmäisen kerran hänet nähtiin Baratie-ravintolassa. Hän oli aiemmin tuhonnut Don Kriegin 50 laivan merirosvoarmadan yhtä lukuun ottamatta vain siksi, koska hän oli pitkästynyt. Mihawk saapui Baratie-ravintolan luokse tuhoamaan viimeisen merirosvoarmadan laivan. Tuhotyön jälkeen Zoro haastoi Mihawkin saadakseen maailman parhaimman miekkamiehen tittelin itselleen. Mihawk suostui, mutta käytti taistelussa Mustan miekan sijaan pientä tikaria, ja voitti Zoron santōryū:n (kolmen miekan tekniikka). Vaikka aluksi Mihawk piti Zoroa heikkona, Zoron "kuolema ennen perääntymistä" asenne teki häneen vaikutuksen. Lopulta Mihawk päätti upottaa hänen Mustan miekkansa Zoroon kunnioituksen osoituksena. Zoro teki viimeisen hyökkäyksensä, mutta Mihawk viilsi häntä Mustalla miekalla ja tuhosi samalla Zoron kaksi katanaa. Ennen taistelun päättymistä Zoro kääntyi ja antoi Mihawkin tehdä ratkaisevan viillon sanoen: "Haava selässä...on miekkamiehelle häpeäksi". Mihawkin viimeisen viillon jälkeen hän käski Zoroa tulla vahvemmaksi, ymmärtämään maailmaa ja tulla maailman parhaimmaksi miekkamieheksi. Tämän jälkeen hän purjehti pois hauta-arkun kaltaisella veneellään.

Myöhemmin Mihawk saapui Shanks Punatukan luokse ja kertoi, että Luffy on matkalla Grand Linelle ja saanut ensimmäisen kiinniottopalkkionsa, 30,000,000 berryä. Kolmas ilmestyminen tapahtui pyhässä maassa nimeltä Mariejois. Hän osallistui kokoukseen jossa oli korkea-arvoisia merivoimien jäseniä ja hänen lisäkseen kaksi muuta kaapparilordia, Donquijote Doflamingo ja Bartholomew Kuma. Syy kokoukselle oli yhden kaapparilordin, Sir Crocodilen kukistuminen. Mihawkia ei kiinnostanut kuin tapaukseen liittyvät Olkihattupiraatit, joihin Roronoa Zoro kuuluu. Kokouksessa paljastui, että Mihawk on hyvin harvoin läsnä kokouksissa. Hawk oli myös osallisena Merivoimien ja Valkopartapiraattien välisessä sodassa Marinefordissa, joka tunnetaan myös Merivoimien päämajana. Hawk taisteli merivoimien puolella kuten kaikki muut Kaapparilordit ( Jinbeitä ja Boa Hancockia lukuunottamatta joka auttoi Luffyä) kun Shanks Punatukka ilmestyi paikalle Merivoimat käskivät Hawkin hyökätä, mutta hän kieltäytyi, koska oli luvannut taistelevansa vain Valkopartaa vastaan.

JimbeiMuokkaa

  • Teema: Valashai
  • kiinniottopalkkio: 250,000,000 berryä
  • Seiyu: Daisuke Gōri (Episodes 430-432);Katsuhisa Hōki (Episodes 440+)

Arlong-merirosvot olivat kerran Jinbein miehistössä mutta liityttyään Kaapparilordiksi Arlong otti osan hänen miehistöstään mukaansa. Arlongin kiinniottopalkkio on 20.000.000 berryä ja Arlong varttui Jimbein kanssa Merenmiesten saarella. Jimbei on todella vahva, Hän voitti Morian yhdellä lyönnillä. Muuta varmaa tietoa hänestä ei ole kuin se, että Arlong oli hänen miehistössään. Jimbei on tällä hetkellä Impel Down nimisessä vankilassa, koska vastusti sodan aloittamisesta Valkopartaa vastaan. Hän ja Portgas D. Ace ovat samassa tyrmässä.

Donquijote DoflamingoMuokkaa

  • Teema: Flamingo
  • Entinen kiinniottopalkkio: 340,000,000 berryä
  • Seiyu: Masaya Takatsuka (ep. 151);Hideyuki Tanaka (ep. 207+)
  • Funi: Robert McCollum

Doflamingo (englannin kielellä Quixote Doflamingo) ilmestyi ensimmäisen kerran mangaluvussa 234 ja animejaksossa 151. Hänen kiinniottopalkkionsa on tähän mennessä tiedossa olevista kaikista suurin. Siihen miksi hänestä on niin suuri palkkio ei ole vielä vastausta. Doflamingolla on voima kontrolloida muiden ihmisten ruumiita kuin sätkynukkeja.

Bellamy palveli Doflamingoa käyttäen Doflamingon vanhaa merirosvomerkkiä. Kun hän hävisi Luffylle, Doflamingo tuli itse paikalle Jayaan jossa Bellamy majaili. Doflamingo potki Bellamyn hänen joukoistaan käyttäen Sarquissia sätkynukkena jonka hän laittoi tappamaan Bellamyn. Doflamingo ei siedä, että hänen merirosvomerkkinsä alla epäonnistutaan. Bellamy saattoi olla ainoa kapteeni Doflamingon joukoissa.

Hänen pukeutumistyylissään korostuu pinkki eli flamingon väri ja hänen nimessäänkin esiintyy Doflamingo. Doflamingo hymyilee koko ajan ja hänellä ei tunnu olevan kovin arvoonsa sopivat tavat. Kaapparilordien kokouksessa hän istui pöydällä. Doflamingon kävelytyyli ja nimen alku on otettu Don Quijotesta. Doflamingo ei usko unelmiin.

Bartholomew KumaMuokkaa

  • Teema: Karhu
  • Seiyu: Hideyuki Hori

Kuma näyttäytyi ensimmäisen kerran kaapparilordien kokouksessa jossa päätettiin tehdä Marshall D. Teachista uusi kaapparilordi Sir Crocodilen tilalle. Kuten muistakin kaapparilordeista, Kuman historiasta ei ole kerrottu paitsi sen että, hän oli merirosvona todella pelätty "Tyranni".

Kuma on syönnyt pirunmarjan jonka antaa kyvyn torjua kaikkea. Marja on todella vahva esim. kun Kuma saapui Thriller Barkiin Perona yritti taistella tätä vastaan. Kumalle tämä oli pikku juttu ja kadotti Pelonan yhdellä käden huitasulla. Kuma on myös nopea ja eikä tiedetä johtuuko tämä marjan voimista vai siitä että on "pacifista". Kuma on pacifista eli tavallaan kyborgi kuten Franky mutta voimakkaampi. Tämän "Pacifista-hankkeen" loi Merivoimien Dr. Vegapunk, joka keksi esim. myös sen että merikivi on yksi pirunmarjavoimien heikkous.

Gecko MoriaMuokkaa

  • Teema: Gekko
  • Kiinniottopalkkio: 320,000,000 beliä
  • Seiyu: Katsuhisa Houki

Moria on entinen merirosvo kapteeni ja maailman suurimman laivan Thriller Barkin omistaja.

Morian historiasta ei tiedetä paljoa, paitsi sen että hän hävisi taisteltuaan yhtä Yonkouta, Kaidouta vastaan Uudessa maailmassa ja samalla hänen miehistönsä tuhottiin. Moria asustelee Thriller Barkissa, Florian Kolmiossa, hyvin pahalla merialueella, ja luo voimillaan suuren zombi-armeijan ja tullakseen Merirosvokuninkaaksi.

Moria vaikuttaa laiskalta taistelijalta, joka ei luule häviänsä ikinä. Ennen hänellä oli monia hyviä ystäviä ja luottamus tovereihinsa, kunnes miehistön menetettyään hänen persoonansa muuttui. Nyt hän on ilkeä kaikille, kohtelee muita kuin roskia ja ajattelee vain itseään. Hänen mielestään todellinen piraatti ei pelkää mitään, ei edes kuolemaa.

Menetettyään toverinsa, tultuaan Kaapparilordiksi, Moria perusti Thriller Barkin jossa hän Hoghbackin, Absalomin ja Peronan avulla luo ja ylläpitää suurta zombi-armeijaa, kunnes paikalle tulee Olkihattupiraatit jotka hakevat toverinsa varjon takaisn ja hakatakseen Morian.

Moria on syönnyt varjovarjomarjan, joka voi varastaa muiden varjoja, luoda niillä zombeja ja hallita omaansa.

Boa HancockMuokkaa

  • Teema: Käärme
  • Kiinniottopalkkio: 80,000,000 berryä
  • Seiyū: Kotono Mitsuishi, Kanae Ito (lapsena)

Boa Hancock on ainoa naiskaapparilordi ja hänen entinen kiinniottopalkkionsa on kaapparilordeista pienin lukuun ottamatta uusinta jäsentä Mustapartaa. Toisaalta kun ottaa huomioon, että Hancock sai palkkionsa yhden ainoan ryöstöretken seurauksena, sitä voi pitää melko suurena. Hän on myös Amazon lily nimisen saaren hallitsija. Saari sijaitsee Grand Linella ja tunnetaan myös "naisten saarena", sillä kaikki saaren asukkaat syntyvät naisiksi. Hän on syönyt LemmenLemmen-marjan. Tämän marjan syöneenä hän pystyy muuttamaan ihmisiä kiveksi (jos muutettava ajattelee hänestä ihastuneena tai muuten vain siihen liittyvällä tavalla) ja takaisin. Hancock osaa myös ampua lentosuukon, joka tekee samanlaista jälkeä kuin luoti. Hänellä on myös iso lemmikkikäärme, Salome, mutta on vielä epäselvää voiko sitä muiden Amazon Lilyn käärmeiden tavoin käyttää jousena. Hancockilla on kaksi siskoa jotka ovat molemmat syöneet käärme käärme marjan. Hancock ja hänen siskonsa olivat nuoruudessaan orjia, kunnes heidät vapautettiin. Hän on rakastunut Luffyyn ja on päättänyt auttaa Luffya Acen vapauttamisessa.

Marshall D. TeachMuokkaa

  • Teema: Pimeys
  • Kiinniottopalkkio: Ei ole
  • Seiyu: Akio Ōtsuka
  • 4kids: Unknown
  • Funi: Cole Brown

Hän on Mustaparta piraattien kapteeni jonka Luffy tapasi Jayssa. Hän on yksi sarjan päävihollisista Maailmanhallituksen ohella.

Marshall D. Teach on erittäin voimakas piraatti, joka aiheutti Shanksille kolmesta arvesta keskimmäisen. Syötyään pimeyspimeysmarjan, hänestä tuli voimakkaampi mutta ei kestävämpi taistelija pirunmarjan takia. Pimeys pimeys marjalla oli ollut huomaamaton kyky varastaa kuolleen ruumiin pirunmarja voimat. Se huomattiin vasta valkoparran kaatumisesta, kun mustaparta varasti hänen järistysjäristys marja voimansa.

Mustaparta oli entinen Valkoparran miehistön jäsen, mutta petti tämän saadakseen pirunmarjan nimeltään pimeyspimeysmarjan. Marshall D. Teach murhasi Valkopartapiraattien neljännen divisioonan päällikön Thatchin, koska tämä oli saanut haltuunsa Pimeyspimeysmarjan. Tämän jälkeen Teach pakeni ja perusti Mustapartapiraatit. Tämän takia Ace etsi Mustapartaa. Mustaparta oli myös se joka hyökkäsi Drumiin saadakseen kuuluisuutta merirosvona. Shanks vaati Valkopartaa pysäyttämään Acen Mustaparta-jahdin, koska Shanks oli taistellut Teachia ja tuntenut tämän voiman. Valkoparta ei tähän suostunut.

Laffitatte kertoi Mariejoissa oman kapteeninsa, Mustaparran ilmoittavan haluavansa kaapparilordiksi, mutta uusimmissa luvuissa Mustaparta ilmoitti tähtäävänsä merirosvokuninkaaksi. Samaan aikaan Teach tapasi Luffyn ja yritti ottaa tätä kiinni. Kun Ace löysi Teachin piraattijoukkoineen, tämä kysyi Acea toveriksi ja ottamaan Luffyn kiinni korkean palkkion takia. Tästä tietenkään ei Ace riemastunut ja aloitti taistelun Teachia vastaan. Mustaparta kuitenkin voitti Acen Pimeyspimeysmarja-voimillaan, joka oli osoitus maailmanhallitukselle siitä, etä Teachista tulee uusi kaapparilordi, koska tämä voitti Valkoparran toisen divisioonan johtajan. Kun Luffy murtautui Impel Down vankilaan pelastaakseen Acen Mustaparta ilmestyi myös paikalle ja aikoi vapauttaa itselleen uusia apureita. Marinefordin taistelussa Mustaparta esittelee uudet joukkonsa ja ilmoittaa pettäneensä Maailmanhallituksen. Hän voitti Valkoparran ja varasti hänen Pirunmarjavoimansa, jonka jälkeen hänestä tuli ainoa kenellä oli kaksi pirunmarjavoimaa. Kun Shanks ilmestyi paikalle ja oli valmiina taistelemaan Mustaparran ja tämän miehistön kanssa.

Entiset jäsenetMuokkaa

Sir CrocodileMuokkaa

  • Teema: Krokotiili
  • Kiinniottopalkkio: 81,000,000 berryä
  • Seiyu: Ryūzaburō Ōtomo
  • 4kids: Michael Alston Baley
  • Funi: John Swasey

Aikoinaan Crocodilella oli sama unelma kuin Luffyllä, tulla merirosvokuninkaaksi. Hän oli optimisti ja kunnianhimoinen kuten useat muut One Piece-aarretta havittelevat merirosvot. Hän selvisi monista taisteluista ja kasvoi taidoissaan. Ajan kuluessa Crocodilesta tuli pessimisti ja hänen harhakuvitelmansa merirosvokuninkuudesta haihtui. Lopulta hän jätti unelmansa taakseen ja liittyi Maailmanhallitukseen ja pääsi Kaapparilordiksi (Shichibukai).

Uuden arvoasemansa alla Crocodile loi organisaation nimeltä Baroque Works jonka ideana oli muuttaa hiekkavaltio Alabastasta ihannevaltio jota hän itse johtaisi. Hän kokosi joukon agentteja Baroque Worksiin ottaen itselleen koodinimekseen Mr.0. Yhdessä heidän oli tarkoitus toteuttaa operaatio Utopia.

Alabasta oli Crocodilen unelmasaalis. Rikkaan valtion lisäksi Alabastan kansa oli helposti manipuloitavissa. Crocodile suojeli kansalaisia Suna Suna no Mi (Sand Sand Fruit/Hiekkahiekkamarja) voimillaan esimerkiksi merirosvojen hyökkäyksiltä saaden itsensä näyttämään sankarilta. Hänen pirunmarjavoimansa pääsevät myös erityisasemaan koska maassa on todella paljon hiekkaa. Lopulta hän kuuli Nico Robinilta muinaisesta aseesta nimeltä Pluton ja otti Nico Robinin parikseen ja samalla Baroque Worksin varajohtajaksi, antaen tälle koodinimen Miss All Sunday.

Crocodilen uskomattomissa voimissa on vain yksi heikkous. Vaikka hän pystyy hajaantumaan hiekkana iskun tieltä kosteus estää hänen hiekaksi haihtumisen ja mahdollistaa hyökkäyksen Crocodilea vastaan, koska kosteus kovettaa hiekan. Luffy käytti hänen heikkoutta hyväkseen toisessa ja kolmannessa taistelussa häntä vastaan. Toisessa taistelussa käyttäen vesitynnyriä ja kolmannessa oman verensä avulla. Vaikka iskut Crocodileen ovat hänen kostuttuaan mahdollisia on Crocodilella mahdollisuus kuivattaa esimerkiksi vesi ennen häneen osumistaan. Lisäksi Crocodile on yhä taistelukunnossa vaikka kostuisikin.

Sir Crocodile lopulta hävisi Luffylle kolmannessa taistelussa vaikka Luffy oli skorpionin myrkyn alaisena. Luffy potkaisi Crocodilen ilmaan ja käytti Gomu Gomu no Storm (myrsky) hyökkäystään, hakaten Crocodilea katakombejen kattoon monen kymmenen nyrkiniskun ajan, kunnes katakombejen katto lopulta petti ja Crocodile lensi paksun katon läpi ilmaan hänen itse aiheuttamansa sodan yläpuolelle. Lopuksi pursimies Tashigi pidätti Crocodilen ja poisti häneltä Kaapparilordin arvon. Koska Crocodile ei enää ollut Kaapparilordi, hänen pysähtynyt ja pyyhitty etsintäkuulutus astui taas voimaan ja hän joutui vankilaan.

Ympäri Wikian verkkoa
Hae mainospaikkaa

Satunnainen wiki