FANDOM

Strawhat pirates flag

Olkihattupiraatit ovat East Bluelta ja ovat pääryhmä animessa ja mangassa. Heidän kapteeninsa on "Olkihattu" Monkey D.Luffy, jonka tavaramerkkinä on Yonkoun jäsenen Punatukka-Shanksin olkihattu. Heillä on ollut kaksi laivaa, joista ensimmäinen oli Going Merry ja juuri tällä hetkellä käytössä on Thousand Sunny. Miehistössä on 9 jäsentä(kapteeni mukaan lukien)joiden yhteispalkkio on juuri nyt 800,000,050 berryä. Sabaody Archipelagossa miehistö joutuivat erikseen toisistaan mutta kahdessa vuodessa he ovat treenanneet itsensä jatkaakseen matkaa.

Miehistö Muokkaa

Monkey d luffy

Monkey D.Luffy 400,000,000 Berry

Roronoa zoro

Roronoa Zoro 120,000,000 Berry

Nami

Nami 16,000,000 Berry

Usopp

Usopp "Sogeking" 30,000,000 Berry

Sanji

Sanji 77,000,000 Berry

Tony Tony Chopper2

Tony Tony Chopper 50 Berry

Nico robin

Nico Robin 80,000,000 Berry

Franky One Piece

Franky 44,000,000 Berry

Brook

Brook 33,000,000 Berry

Miehistöön kuuluu yhdeksän jäsentä, joista jokaisella on oma tehtävänsä. Ensimmäisenä mukaan liittyi Roronoa Zoro, sen jälkeen Nami(erosi hetkeksi yhdessä vaiheessa), sitten tuli Usopp, jonka mukana tuli ensimmäinen laiva Going Merry. Sitten tuli vielä Sanji. Kun Nami saatiin takaisin Arlongilta, joukko lähti Grand Linea päin. Siellä he saivat mukaansa Chopperin, Robinin, Frankyn ja Brookin.

Ex-jäsenet Muokkaa

Vivi

Neferfari Vivi(Ex-jäsen)

Carue 1044

Carue(Ex-jäsen)

Mukana on ollut animessa myös 497 Davy Back Fightissä saadut Foxyn miehet, jotka käskettiin ainoana tehtävänään eroamaan.