FANDOM

Roronoa Zoro 2.png

Roronoa Zoro on Olkihattupiraattien miekkamies ja entinen palkkionmetsästäjä. Hän on myös yksi kolmesta voimakkaimmasta joukkion jäsenistä ja omistaa toiseksi pienimmän palkkion "Yhdestätoista Supernovasta".

Taistelutyyli Muokkaa

Zoro on tullut kuuluisaksi Santoryun eli "Kolmen miekan tekniikan" käyttäjänä. Mutta hän myös osaa Nitoryun(Kahden miekan tekniikka) ja Ichitoryun(yhden miekan tekniikka) taitoa. Hän osaa myös Asura-miekkatyylin

Vastustajat Muokkaa

Zoro vs cabaji.jpeg

Zoro vs Cabaji

Zoro vs buchi y sham.jpg

Zoro vs Siam & Laikku

Zoro vs mihawk.jpg

Zoro vs Dracule Mihawk (Kaapparilordi)

Zoro vs hachi.jpg

Zoro vs Musti

Zoro vs mr 1.jpg

Zoro vs Mr. 1 Alias Daz Bones

Zoro bezwingt Ohm.jpg

Zoro vs Ohm

Zoro vs kaku.jpg

Zoro vs Kaku

Zoro vs Ryuuma.jpg

Zoro vs Ryuuma

Zoro slashes Kuma.jpg

Zoro vs Bartholomew Kuma (Kaapparilordi)

Ensimmäinen vastustaja, jota vastaan hän taisteli voitokkaasti Olkihattupiraattien jäsenenä oli Buggy-piraattien miekkamies Cabajin, joka hyödynsi Buggyn kylkeen aiheuttamaa haavaa potkimalla siihen, mutta lopulta Zoro voitti. Taistelussa Musta Kissa-piraatteja vastaan Zoro päätyi taistelemaan Siamia ja Laikkua eli Kissalan veljeksiä vastaan. Taistelussa Shiam vei Zorolta kaksi miekkaa ja hän joutui taisteleman yhdellä. Namin palautettua Zoron miekat, Shiam saatiin pois pelistä mutta hypnotisoija Jangon avulla Laikku pystyi vielä taistelemaan, mutta Zoro sai hänet päihitettyä. Baratie-ravintolaan tullut kaapparilordi Dracule Mihawk oli tullut tuhoamaan Krieg-piraattien viimeisen laivan. Zoro haastoi Mihawkin, koska tämän tunnettiin olevan maailman paras miekkamies. Taistelu meni Zorolle huonosti, vaikka Mihawk käytti vain pientä veistä. Vaikuttuneena Zoron asenne kuoleman valitseminen perääntymisen sijaan sai Mihawkin käyttämään "Mustaa Miekkaa", jonka tiedetään olevan maailman paras miekka. Zoro hävisi, sai suuren haavan ylävartaloonsa ja menetti kaksi miekkaansa, mutta Mihawk rohkaisi häntä jatkamaan treenausta ja kielsi kuolemasta. Arlong Parkissa Zoro taisteli Mustia vastaan mutta Mihawkin aiheuttamat haavat toivat ongelmia mutta lopulta hän voitti. Ylitettyään Red Linen ja tavattuaan saarellisen ihmisiä(Baroque Workssin jäseniä), illalla Zoro taisteli näitä ihmisiä vastaan. Luffyn tullessa paikalle hän haastoi riitaa Zoron kanssa ja he taistelivat, kunnes Nami keskeytti. Asia järjestettiin ja matka jatkui. Alabastassa Zoro kohtasi Baroque Worksin Mr 1:n ja päätti taistella tätä vastaan, koska jos hän voittaisi, se todistaisi, että pystyy leikkaamaan terästä. Tajuttuaan teräksen leikkaamisn salan, hän päihitti Mr 1:n. Taivassaarella Zoro taisteli ensimmäisenä Shandia Brahamia (ystävystyivät myöhemmin) ja Skypian pappi Ohmia ja voitti molemmat. Enies Lobbyssa hän päihitti CP9:n Kakun oppimallaan tekniikalla, Asuralla. Hän tosin menetti toisen miekkansa Buster Callin aikana. Thriller Barkissa Zoro haastoi Ryuuma-zombin saadakseen tämän miekan. Voitettuaan hän saikin sen. Kaapparilordi Bartholomew Kuman tultua hoitelemaan Luffyn, Zoro yritti suojella tätä. Hän suostui kärsimään, jos Kuma säästäisi Luffyn. Zoro saikin paljon haavoja, jotka toivat ongelmia Sabaody Archipelagossa Pacifistaa vastaan.

Historia Muokkaa

Zoro oli lapsena mennyt Shimotsuki-kylän dojoon, jossa hän haastoi vahvimman jäsenen. Jos hän olisi voittanut, hän olisi saanut dojon itselleen mutta koska hän hävisi tytölle nimeltä Kuina. Hän harjoitteli itseään ja pystyikin voittamaan monia aikuisia mutta Kuinaa hän ei voittanut. Kun hän hävisi Kuinalle taas, hän lupasi että jommastakummasta tulisi maailman paras miekkamies.
250px-ZoroKuina.jpg

Zoro lupaa tulevansa parhaaksi miekkamieheksi

Kun yhtäkkiä Kuina kuoli tiputtuaan portailta, hänen isänsä antoi Zorolle Kuinan miekan, Wado Ichimonjin. Zoro treenasi itseään ja lähti matkalleen löytämään Dracule Mihawkin ja päihittämään tämän. Hän tienasi rahaa toimimalla palkkionmetsästäjänä ja hän sai myös kaksi ystävää, Johnyn ja Yosakun. Kun hän tapasi Helmeppon, hän suostui sitomaan itsensä kuukaudeksi pylvääseen, koska Helmeppo uhkasi tappavansa pienen tytön nimeltä Rikan ja hänen äitinsä, jos Zoro ei suostuisi olevansa pylväässä. Luffyn tullessa hänen luo, hän sanoi, ettei hän liity Olkihattupiraatteihin, jos hän ei saisi miekkojaan takaisin.Kun Luffy toi hänen miekkansa, hän liittyi joukkoon.
250px-1stcrew.png

Zoro liittyy Olkihattupiraatteihin

Kun he hoitivat Morganin, he jatkoivat matkaansa. Zoro on ollut mukana siitä lähtien. Erottuuaan Sabaody Archipelagossa hän päätyi samalle saarelle Pelonan kanssa. Zoro treenasi itseään Mihawkin koulutuksessa ja palasi kahden vuoden päästä.
Roronoa-zoro-appearance-chapter-598.jpg

Zoro kahden vuoden jälkeen.

Miekat Muokkaa

Ensimmäiset Zoron miekat olivat Kuinan Wado Ichimonji ja kaksi nimetöntä miekkaa, jotka menivät rikki. Zoro osti asemyyjä Latva-Aholta kaksi miekkaa. Toinen oli Yubashiri(Shuu ruostutti pirunmarja kyvyillään) ja Sandai Kitetsu, jota kutsuttiin kirotuksi miekaksi. Zoro voitti Ryuumalta Yubashirin sijalle Shuusuin.

Palkkio Muokkaa

Zoron päästä saatava ensimmäinen palkkio oli 60,00,00 berryä, jonka hän sai voittamalla Baroque Worksin Mr 1:n. Seuraava palkkio oli 120,000,000 berryä, jonka hän sai voitettuaan CP9:n Kakun, joka teki hänestä osan "Yhtätoista Supernovaa".
Zoro poster.jpeg

Zoron etsintäkuulutus.

Suhde muihin jäseniin Muokkaa

Zoro suhtautuu Luffyyn positiivisesti ja uskoo tämän Merirosvokuninkaaksi pääsemiseen, koska heillä molemmilla on periaatteessa samanlainen tavoite. Zoro valittaa usein Namille siitä, että Nami komentaa kapteenin sijasta mutta kun Nami todistaa Luffyn hölmöyden, Zoro lopettaa valituksen. Zoro on Usoppin kanssa kaveri mutta hän saattaa pikkuisen ärtyä Usoppin pelkuruudesta. Sanjin kanssa Zoro riitelee hyvin paljon mutta kun nämä kaksi puhaltavat yhteen hiileen, he ovat hyvin vaarallisia. Zoro pitää Chopperia ystävänä mutta myös vähän lemmikkinä. Robiniin Zoro suhtautui alussa hyvin negatiivisesti mutta nykyään ilmeisesti hän on hyvä ystävä tämän kanssa. Sen todistaa se, että kun Kaku haukkui Robinia turhaksi, Zoro raivostui ja käytti Asuraa voittaakseen. Suhdetta Frankyn kanssa on vaikea tajuta mutta ilmeisesti he ovat hyvät kaverit. Brookkiin Zoro suhtautuu myönteisesti ja he auttavatkin toisiaan.

Ympäri Wikian verkkoa
Hae mainospaikkaa

Satunnainen wiki